29 de setembre 2007

Blocs a les aules. Una nova assignatura total : la Blocologia

El món dels blocs és imparable. Fa pocs anys no ens podíem imaginar una eina així, i ara no podem somniar quin futur li espera. Cada dia descobreixo noves pàgines plenes de creativitat, d'il·lusió, de bellesa, de tendresa, de diversió, de crítica, d'informació...
Cal treure el màxim rendiment a una eina com aquesta, tan útil per als que la visiten com per als qui l'estem construint. Per això, caldria portar el món dels blocs al món docent. Imagineu-vos un col·legi o un institut on cada alumne tingui el seu bloc per a abocar-hi els seus pensaments i anhels, o fins i tot per fer els deures. S'ha acabat això de manar una redacció sobre la primavera o sobre les vacances de Nadal. Els alumnes tindrin la il·lusió d'escriure les seves vivències al bloc, de llegir plens de xafarderia els blocs dels seus companys. Legir i escriure es convertiria en un divertiment. Perquè de llegir i escriure se n'aprèn amb la pràctica.
Tota aquesta activitat creativa estaria més o menys dirigida, controlada i estimulada pel professorat, que els podria llençar reptes.
La Blocologia, la nova assignatura total.

8 comentaris:

Carme Fortià ha dit...

Doncs certament, si jo estigués a una escola o institut el promouria aquest espai... Una assignatura de crèdtis o de lliure elecció o com a part d'una classe d'informàtica i llengua(perquè potser no tots els nens-nois no tindrien accés a l'ordinador).
Seria una bona idea!

Anònim ha dit...

Si Freinet aixequés el cap...

Anònim ha dit...

Els blocs agradarien als alumnes i de passada redactarien, practicarien expressió, ortografia, informàtica,... totalment d'acord a incloure'ls a les aules.

Anònim ha dit...

Doncs jo ja ho faig:

http://ses-sant-salvador.blogspot.com

Anònim ha dit...

El curs passat ja en vaig iniciar un amb els meua alumnes de Valencià:Llengua i Imatge (imaginari.bloc.cat), que enguany anem a renovar, i també pense ampliar-ho als meus alumnes de diversificació curricular. La meva curta experiència em permet dir-te que, efectivament, reulta unaeina ben potent en el procés d'ensenyament-aprenentatge.

Jordi Gonzalez ha dit...

Hi ha molta gent que m'ha dit...Jordi, que em podries ensenyar com es fa per programar la meva pròpia pàgina web? Es que vull fer una on mostri això o allò...
Llavors els mostro com funciona un bloc i encantats de la vida...
La llàstima es que a molts els manqui disciplina per mantenir-lo actualitzat.

Carme Rosanas ha dit...

A mi també em sembla molt bona idea. Tot i que potser s'hauria de buscar alguna manera perquè no els deixessin d'actualitzar i no els abandonessin en quatre dies: Blocs compartits? Blocs per interessos?

Carme

Marrogant ha dit...

Un bloc a l'IES. Sí, és una cosa que ja es practica i força (jo ho faig) el que passa és que sovint qualsevol idea que surt de l'aula es converteix immediatament en deures o obligacions i això és el que mata la seva continuïtat.
Al meu bloc publico aquells treballs que estan ben fets, que sorprenen i els ho dic als alumnes, aleshores es fan la competència per sortir-hi.