20 de gener 2008

Activista literari, però també turístic


En una entrevista recent em definien com a activista literari, en referència a la meva tasca al Club de Lectura de Tortosa i en aquest mateix blog. La paraula "activista" m'agrada, i també agitador o sacsador. Però, en inferior mesura, també sóc en part activista turístic de les Terres de l'Ebre on visc i que cada cop estimo més, i del meu poble, Cornudella de Montsant.

A la majoria de persones ens agrada fer difusió del nostre poble o de la nostra ciutat, però en pobles petits aquest desig es torna sovint en passió i en necessitat. Les grans ciutats, per exemple Barcelona, ja disposen de grans mitjans de promoció, com ara TV3, on el percentatge d'aparicions de la ciutat comtal és molt més elevat que el percentatge de població, mentre algunes comarques estan tradicionalment infradivulgades.

Dins d'aquesta tasca de promotor turístic, al meu poble sovint comento les múltiples belleses de les Terres de l'Ebre, i a Tortosa sempre tinc a mà fullets informatius de Cornudella de Montsant i de Siurana, i fotos al cartell d'anuncis del meu departament perquè tothom que passi em pregunti on és aquest paisatge tan bonic. A més a més de la petita difusió que representa la seva aparició com a escenari de fons d'alguns dels meus contes.

M'enorgulleixo de poder dir que ja són uns quants els companys de l'Ajuntament que s'han atansat al meu poble, i aquest cap de setmana en concret, que jo sàpigui, dues parelles per separat es passejaran per Cornudella i Siurana.

Continuant amb aquesta tasca, us convido a visitar a Cornudellaweb una galeria d'imatges de quadres on apareix el meu poble, de pintors com ara Morató Aragonès i Joan Miró, entre altres.

3 comentaris:

zel ha dit...

Ja hi vaig! Com que no conec res del teu poble, la curiositat em pica! Ai, passa per casa a conéixer l'Onofre...

Waipu Joan ha dit...

a Cornudella hi ha la gent de la Fonda del Racó (els vaig conèixer fa uns 25 anys... en Jordi? no ho recordo bé...crec que el nen-avui home- es deia Jordi...)
I al forn feien una coca esplèndida...
Hauria d'anar algun dia!
salutacions

Unknown ha dit...

No sé en quina data, però us faré una visita. I si a més puc menjar una bona coca... encara m'impaciento més. Si no fos que aquest cap de setmana hi ha la trobada...ja estaria organitzant l'escapada.