03 de gener 2008

Felicitats petites (25): Reis amb màgia.

Dijous passat parlava de la felicitat petita de fer regals, de repartir il·lusió. Però si hi ha una data especialment senyalada al calendari per al món de la il·lusió, aquesta és el dia de Reis, malgrat l'avanç imparable que darrerament està tenint el seu competidor, el Pare Noel. I si en algun lloc és especialment entranyable aquesta festa, és al meu poble, a Cornudella de Montsant. En ser un poble petit, el contacte dels Reis i els seus patges amb els xiquets i xiquetes és molt més proper, i no n'hi ha cap que es quedi sense rebre el seu paquet, entregat en mà al balcó de casa seva, o de casa dels padrins (o de tots dos).
Tinc dibuixades a la retina les imatges d'aquells dies, quan jo era un xiquet del carrer Sant Isidre, i els Reis giraven la cantonada, precedits pel soroll dels tractors carregats de regals, i el so de l'escala en repenjar-se a la barana del balcó, i les severes advertències dels patges, sempre de veu molt greu, sempre en castellà llavors, perquè venien de molt lluny.

Després, de més gran, vaig tenir una felicitat encara més gran: la d'ajudar alguna vegada a ses majestats a repartir els regals, a donar petons a les galtes gelades dels xiquets que em miraven amb ulls desproporcionadament oberts, a rebre les cartes farcides d'il·lusió, amb cal·ligrafia irregular.

I és que els Reis d'Orient són màgics, i no sabem d'on treuen els regals. No com altres, que sí sabem d'on els treuen: dels pressupostos de l'Estat.


3 comentaris:

Queralbs ha dit...

Possiblement la nit de Reis sigui la nit més màgica de l'any, al menys pels nins.
Al meu poble també arriben amb 3 tractors endomassats, plens de regals, precedits pels 3 Reis a cavall i una munió de patges amb torxes de colors.
Durant uns anys jo també vaig ser patge, i en guard molts bons records.´
La màgia d'aquesta nit és aliment per a l'ànima, de nins i grans.

Jobove - Reus ha dit...

aquesta tradició de anar casa per casa (només als pobles petits clar!!)la trobo molt bonica, amb els ulls que et miren els nens, ja paga tot l'esforç, gràcies per fer-ho posible

salutacions company !!

Isabella ha dit...

També tinc la meva ex de tornada immediatament després de contactar amb el doctor Ogbidi. el meu ex Ray Pascal em va deixar fa un any, em va deixar el cor trencat així, un amic meu em va donar aquest correu electrònic de contacte ogbidihomeofsolution1@gmail.com i whatsapp número +2348052523829. Em vaig posar en contacte amb ell i el meu Ray em va tornar amb molt d'amor. en cas que necessiteu el seu poderós encanteri, també podeu arribar a ell, el 100% segur.