22 de febrer 2008

El Club de Lectura a la Fira Literària de Jesús

Avui comença la II Fira Literària Joan Cid i Mulet de Jesús i a mi em toca parlar sobre els projectes del Club de Lectura de Tortosa.
Sobre aquest tema no m'he preparat res a fons, llevat dels gairebé quaranta anys que porto com a lector i l'any i escaig que coordino aquest Club. La veritat és que durant aquest darrer any, gràcies al Club de Lectura i al fet d'haver de compartir les experiències amb un grup de gent, m'he llegit de forma més concentrada els llibres que han caigut a les meves mans, amb un intensitat que no recordo des de que era jove, quan intensitat i vida eren sinònims. El fet de compartir sensacions amb altres lectores i lectors et fa viure cada pàgina amb més passió, amb un amor que estic segur que es transmet d'alguna manera i que es converteix amb la millor promoció de la lectura.
El Club de Lectura de Tortosa, ja en aquesta curta vida, ha demostrat ser un èxit, i en la darrera de les reunions la sala de la Biblioteca estava plena de gom a gom de lectors i lectores entusiastes. Espero que les properes trobades siguin també un èxit:
25-02-08 Las ratas, de Miguel Delibes
31-03-08 La pell freda, d'Albert Sánchez Piñol (amb presència de l'autor)
28-04-08 La plaça del diamant, de Mercè Rodoreda
26-05-08 El curiós incident d'un gos a mitjanit, de Mark Haddon