10 de juny 2008

Com matar el gos del teu veí

Feia molts dies que no entrava cap post a la secció De pel·lícula.
Com matar el gos del teu veí és una interessant pel·lícula amb Kenneth Branagh com a protagonista, interpretant un autor teatral. L'arribada de nous veïns, d'un gos que borda per les nits, i un estrany fan que es converteix amb el seu alter ego, faran reconduir una vida que no passava per bons moments. El guió és boníssim:


"-Molts homes moririen per ella.
- O ella els mataria. De totes les maneres estarien morts."


"-Compte, no malaeixis a Déu; estem davall d'un arbre!
- Ah, sí, el llamp, el famós càstig diví, però Déu prefereix armes més mundanals, com ara les hemorroides."


"-Què et passa?
- Res, insomni. Només em passa tres o quatre cops l'any. Em dura tres mesos."

"-Hi ha pocs dramaturgs com vostè a Califòrnia, no?
- Hi fa un clima massa bo per a posar-se a escriure.
- I per què viu aquí?
- Pel clima."

"-Ets alcohòlic.
- No, els alcohòlics tenen classe; jo sóc un fotut borratxo."


"-T'han dit mai que tens aspecte d'escriptor?
- Oh, sí, lamentablement. La meva dona em va regalar un jersei amb colzeres i ja no va haver-hi marxa enrere."

3 comentaris:

Cèlia ha dit...

Ha, ha! A partir d'ara quan passegi pel carrer aniré mirant qui fa cara d'escriptor i qui no, això de les colzeres és una pista... Què cal posar-se per ser escriptor?

Striper ha dit...

I al estiu sense les colceres es pot escriure?

Anònim ha dit...

M'encanta Kenneth Branagh, trobo que és un actor boníssim! No n'havia sentit a parlar, crec... A veure si la trobo!