16 de juny 2008

Escriptors del Priorat: Joan Giné Masdeu

Que m'encarreguessin la lliçó inaugural de la 5a Fira del llibre ebrenc, amb el Priorat literari com a tema, m'ha permès conèixer a molts autors de la comarca, com ara Joan Giné Masdeu (Falset, 1950), poeta edicat a la docència, que ha publicat diversos reculls de poemes: Poemes setantànics, 1971, A frec de capitell, 1978, Quadern de geografia, 1982. Dos dels seus poemes estan seleccionats dins de les Mil millors poesies de la llengua catalana, Ed. Glosa, 1979, i es troba a punt de publicar el llibre Palau vora l'aigua.


Fragment del poema “Temps de tot “ de Joan Giné Masdeu
(Priorat meu, no ens rendirem)
No em diguis ja:
la vinya és morta.

El cel s’obri i badalla
i la lluna és veu torta,

ai! si el vostre esperit
s’adorm
i l’oreig s’abat
i engoleix la porta.
No em diguis ja:
la vinya és morta.

que el meu cor
amb pluja trista
es
fondria
en temps de tot.

2 comentaris:

Striper ha dit...

Suposo que terra de bons escritoptors com terra de bons vins que la terra fa caracter i escola.

Cèlia ha dit...

I bona gent també, que jo tinc bona amistat amb gent que viu a Valls d'origen d'algun poblet del Priorat: generositat, amabilitat i un punt d'alegria. Han marxat del seu poble 8no tenien altre remei)però sempre hi deixen arrels.