14 de desembre 2008

Elegia, de Philip Roth

A Elegia, Philip Roth tornar a tarctar el tema de la lluita d’un home contra la mort. En molts aspectes em recorda el seu llibre Patrimoni, el meu preferit fins ara. En un moment del llibre, el protagonista recorda quan era petit i va estar ingressat en una habitació d’hospital, juntament amb un altre nen, que es va morir. Anys després, escriu: es va despertar i va veure el seu llit voltat de metges i d’infermeres, igual com el llit d’aquell nen amb qui va compartir habitació quan tenia nou anys. Tots aquests anys ell havia pogut viure, mentre que aquell nen era mort —i ara ell era aquell nen.
El pitjor de sentir-se insuportablement sol és que has de suportar-ho.

10 comentaris:

Striper ha dit...

Sembla un libre interesant molt mes per la sipnosis que fas m'el apunto.

Júlia ha dit...

Un gran autor!

Anònim ha dit...

Si va d'aquest tema...segur que no el compro...
Per cert, tinc el que et vaig robar ahir, penjat en el meu post...ara, ja és meu!

zel ha dit...

L'autor m'agrada, esperarem a tenir dies, ara mateix, nblogs puc llegir!!! Petons, Jesús.

Carles Casanovas ha dit...

Jesús, moltes gràcies per llegir-me, és un honor per mi que hem llegeixis. Ho prendré com una tutoria de un escriptor com cal.
El meu fill en Jordi, ja m'havia parlat de tu.
Si et plau vigila'm !

Josep M. ha dit...

sembla interessant. He vist que hi ha edició en català, potser me'l llegeixo, però més tard que ara amb els examens i els treballs... http://www.grec.net/llivirt/mp.pgm?NUM=002328994&F=78718283

Vaig veure la versió fílmica d'Isabel Coixet i... bé, espero que el llibre sigui millor, segons m'han dit.

J.M. ha dit...

Ummm.

El veí de dalt ha dit...

Jo també en vaig fer la ressenya fa temps...
http://malerudeveuret.blogspot.com/2008/07/de-lectura-elegia-de-phlip-roth.html
I digues al J. Manel que el llibre no té res a veure amb la pelid e la Coixet. ës el mateix títol, però la peli està basada en un altre llibre del Roth que ara no recordo...

Jesús M. Tibau ha dit...

La pel.lícula de la Coixet, tot i que es tituli Elegia, està basada en el llibre L'animal moribund.

angellluis.substack.com ha dit...

En Philip Roth es un gran escriptor, segons diuen candidat al Premi Nobel, però no li donen perquè es nord-americà -el president del jurat va dir que els nord-americans tenen una literatura massa pròpia i no escolten la resta de veus del món-
Quan llegeixo a Philip Roth sempre finalitzo les lectures amb una paraula al cap, pròstata. Es una obsessió el que aquest senyor te amb aquesta glàndula -la gran culpable de la disminució de relacions sexuals quan ja arribes a una edat-.
Bé, per mi en Philip Roth es un gran escriptor prostàtic.