23 de desembre 2008

Fragments recomanats: Balzac i la petita modista xinesa

Cada dimarts algú de vosaltres pot recomanar un fragment de llibre que us hagi cridat l'atenció o que vulgueu compartir. Espero les vostres propostes.
Aquesta setmana, Laura Dalmau ens suggereix un fragment de Balzac i la petita modista xinesa, de de Dai Sijie:
.
"La Petita Modista va arrencar a córrer a l'instant quan vaig tornar-la a cridar, va apressar el pas. En cridar-la per tercera vegada, es va convertir en un ocell i es va enlairar sense concedir-se un moment de descans, cada vegada es feia més petit, i va desaparèixer.
Luo va venir amb mi al costat del foc. Es va asseure, pàl·lid, sense lamentar-se ni protestar. Faltaven unes hores per a la bogeria de l'acte de fe.
- Se n'ha anat- li vaig dir.
- Vol anar a una gran ciutat -em va dir-. M'ha parlat de Balzac.
- ¿De Balzac?
- M'ha dit que Balzac li havia fet entendre una cosa: la bellesa d'una dona és un tresor que no té preu."

4 comentaris:

Striper ha dit...

Un bon llibre guardo bon record de la seva lectura.

Guspira ha dit...

Jo li diria a Balzac (ui quin atreviment!) que la bellesa d'una persona, sigui home o dona, és un tresor que no té preu.
Ja m'agradaria a mi ser com la modista xinesa i poder emprendre el vol de tant en tant...
Aquest no me l'he llegit, el poso a la meva llista interminable...
Ara estic en "plan romàntic" amb el Perdona si et dic amor del Federico Moccia, i hi estic submergida al 100%!
Però m'agrada llegir de tot, eh? :)

aigua ha dit...

Em va fer passar una bona estona aquest llibre :)

Gabriel ha dit...

Un llibre que sempre m'ha cridat l'atenció i espero algún dia llegir. Enhorabona per escollir aquest fragment.