15 de desembre 2008

Un personatge que us fascini

En una d'aquestes bateries de preguntes ràpides que et fan de vegades en una entrevista, em van demanar el nom d'un personatge que m'hagués fascinat. En podria haver dit molts, però el primer que em va venir al cap és el capità Haddock. No sé per què però des de ben petit vaig sentir una simpatia especial per aquest malparlat capità enamorat del vi i, després, fins i tot el vaig fer sortir en algun conte. Un fragment d'aquest conte apareix en un article de la revista de Tintincat, l'Associació Catalana de Tintinaires.
.
I a vosaltres, quin personatge us ha fascinat?

35 comentaris:

_NuNs_ ha dit...

Gran personatge el capità...
De petita m'encantava la Heidi per la seva espontaneitat, la llibertat de la que gaudia i la manera com encarava les dificultats (amb més o menys sort), però a mesura que han passat els anys m'he aficionat a la Mafalda i als seus amics: una colla d'innocents nens i nenes que no són tan estúpids com els adults creuen que diuen les veritats del que els envolta sense pensar-s'ho dues vegades.

Felicitats pel blog, en gaudeixo sempre que puc

Carme Rosanas ha dit...

És difícil dir-ne un, segur que ja he tingut massa temps per pensar-hi, però en poc segons se me n'han acudit tres de ben diferents. El petit Príncep, en Linus del Charlie Brown i l'Oriol Mestres d'en Pedrolo. I potser si hagués de triar-ne només un triaria el darrer, desconegut per al majoria, però he pensat molt amb ell.

Carme Rosanas ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Montse ha dit...

A mi, de petita, m'aagradava la Mary Noticias, un personatge de "tebeo". Una noia intrèpida i valenta, tot el contrari que jo, una periodista, que tenia un nòvio advocat,en Max, que quan ella es ficava en un embolic, l'ajudava, sota l'aparença d'un paio amb barba,ulleres fosques i gavardina, en Bruma..L'ajudador i el nòvio eren la mateixa persona, però ella no ho sabia. Era genial!
El Capità Haddok també és fascinant, si, i fins i tot el gos, en Milú!

Bona setmana!

Lliri blanc ha dit...

Son molts els personatges a qui hauria volgut assemblar-me: La "primula rossa" de la revolucio francesa(algu me l'ha posat com obrenom donat que soc pertotarreu), Giovanna D'Arco, Eva Kent la parella d'en Diabolik, Lady Oscar perquè el trobo un dibuix molt actual on en una manera molt suau es parla de homosexualitat.Però la meva preferida des de quan ero una nena és Pippi Calzelunghe..perdona perquè no sé com es tradueix en català i si el coneixeu.
Saluts

Els del PiT ha dit...

M'agradaria poder dir algú com el Tartuf de Molière, però malauradament em va marcar en Mortadelo :-)

Trini González Francisco ha dit...

Pfffffff..., no he dubtat ni un instant! Hagués donat tot el que tenia per viure un sol instant amb la Pippilotta Viktualia Rollgardina Pfefferminza Efraimstochter Langstrumpf o simplement la Pippi.

Anònim ha dit...

a mi m'encantava l'Snoopy. Adoro veure'l a dalt de la seva caseta descansant amb el woodstock a la seva panxona.

:-)

romanidemata ha dit...

Si!, aquest malcarat personatge pel caràcter que s'ensuma, és un dels que més m'agradava, contundent i poca-solta...

uns altres personatges del ficcionari era una colla; la patrulla dels castors, feien excursions en bicicleta i semblaven lliures... quan aquí ens haviem de topar amb els de la OJE.

salut

novesflors ha dit...

De petita a mi m'agradava el Capitan Trueno i ja de més grandeta la Pantera rosa.

Núr ha dit...

Ostres! Jo ho tindria complicat perquè m'agraden tant els dibuixos que te'n triaria 50!! Potser això vol dir que no em va marcar cap d'ells especialment...

...aix! Definitivament no sé qui dir-te!

Striper ha dit...

Axi de cop m'ha vingut al cap el profesor aquell dels invents al TBO.

òscar ha dit...

el baró ashler de mazinger z en dibuixos animats i un que de petit em feia molta por era falconetti d'una sèrie anomenada hombre rico, hombre pobre. duia un parxe al ull.

Joan Albert ha dit...

El Capità és sens dubte fascinant, però jo em quedo amb el Milu.
Em va fascinar tant , que el meu primer gos, tot i no ser un fox-terrier blanc és va dir Milu.

JRoca_Font ha dit...

A mi sempre m'ha fascinat l'Ideàfix, el gos de l'Astèrix; és un gos ben curiós, tot divertit ell.
Salut

kika ha dit...

doncs a mi qui fa anys que em te captivada es el capita picard de l'star trek.

Cèlia ha dit...

Jo, de petita volia ser "l'embruixada", quina sort tenia de moure el nas i es feia tot el que demanava...

Txarli ha dit...

Quan era petit tenia devoció pel TEO! Em passava hores llegint els seus contes.

Anònim ha dit...

He llegit la ressenya a Tintincat, però no havia entrat encara al blog. Noi : ho sento, he fet tard !
Haddock està molt ben triat.

Shalheira ha dit...

A mi de petita m'encantava Wiki el Víking, jo volia ser com ell (ser intel·ligent, llesta, navegar sobre un drakkar...) i m'encantava cantar la cançó de la sèrie en alemany.

Carles Casanovas ha dit...

Jo que vinc de l'època de la gana, el meu personatge més estimat, és
en Carpanta...sempre tenia gana,
era consubstancial amb l'època i amb l'estómac.
Tothom tenia gana, però ningú o quasi
bé tot el mon parlava del mateix, el caudillo parlava contínuament de "La
pertinaz sequía !!!

Francesc Puigcarbó ha dit...

suposo que és un problerma d'edat, jo sóc de Mafalda i del Correcaminos bip, bip....

Tris ha dit...

No sé quin triar, el capitan trueno, tebeo, hazañas belicas...
ja ho sé, era una nena força rara, m'agradava més pujar als arbres que jugar a nines.

;)

Sadurní ha dit...

Capità Haddock forever!

Anònim ha dit...

Mafalda! Em va fascinar quan vaig llegir-la en la seva primera època i m'han tornat a fascinar les seves tires en una reedició feta pel diari "Público" (quina pena que s'hagin acabat!)

També m'agradava Carpanta, però em feia molta pena que gairebé mai no aconseguís menjar.

Pel que fa Haddock, m'hi assemblo molt --no físicament!, que no tinc barba ni bigoti-- en el problema que té per recordar els noms de les persones. Jo també canvio el nom a la gent moltes vegades per un de semblant. I em fa una rrrrràbia!

Anònim ha dit...

Ves quina casualitat! avui li he dedicat a en Haddock el post d'actualitat... :)) Ara que si he d'escollir, potser em quedo amb en Gargamel!

Enhorabona pel Bloc, m'ha fascinat! l'afegeixo a favorits!

assumpta ha dit...

Doncs podeu pensar el que volgueu però a mi m'agradaba i em segueix agradant l'Snoopy ... i en Charlie Brown i en Linus ...
Ho juro per Snoopy !

Ferran Porta ha dit...

Tintin i tota la troupe (Haddock inclòs), Astèrix i Obelix i, sobretot, la gran, l'enorme...

Mafalda!

Jesús M. Tibau ha dit...

Un petó a tots els xiquets i xiquetes que hi ha dins vostre, que us heu llançat a esmentar els personatges que us fascinen, quasi tots del món dels dibuixos i del còmic, i que ha fet que aquest post sigui un dels més comentats de la història d'aquest blog.
Els camins de la blogosfera són inescrutables

Jordi Casanovas ha dit...

El vi o el whisky li agradava a en Haddock?

Mon ha dit...

asterix de sempre

EMILI NIETO ALCOVER ha dit...

Pel que veig tots apunteu personatges de ficció.

A mi un personatge que m'agrada és el Bugs Bunny, amb aquesta barreja de tranquilitat i impertinència.

Anònim ha dit...

El capità Haddock és sensacional. M'encantes les aventures de Tintín i sempre he rigut molt amb les seves frases, com amb les situacions en que es troben els germans policíes Dupond i Dupont. M'entusiasma Mafalda, que mai vol menjar sopa i veu el món amb incredulitat. Tot i que també vaig sentir en un moment determinat de la meva vida simpatia per Piolin hehe

Ricard Closa ha dit...

Jo no n'hauria triat cap altra. Encara ara em fascina en Haddock i, de fet, metre escric això em vigila des de la prestatgeria damunt meu, amb el seu posat murri i la pipa apagada als dits.

Anònim ha dit...

A mi la Mafalda. És genial i m' hi sento a vegades molt identificada.
També l' Snoopy; és encantador !

MRosa Heras i Serrat