07 de març 2010

Homenatge a Manuel Pérez Bonfill, escriptor, mestre, home

La sala d'actes de l'Institut de Batxillerat de Tortosa (com l'anomena el protagonista del post) es va omplir per a homenatjar un dels seus mestres més estimats, l'escriptor Manuel Pérez Bonfill, que el va rebre amb agraïment i humilitat.
L'acte, organitzat per Pep Pinyol del Departament de Llengua Catalana de l'Institut i per l'incansable Emigdi Subirats, va comptar amb la col·laboració d'alumnes i professors, i la meva modesta participació, que vam llegir fragments de la seva obra.
Emigdi i Pep Pinyol van lloar la figurar de Manuel Pérez Bonfill i van mostrar el seu respecte per l'escriptor, pel mestre i, sobretot, per la persona.
El professor va manifestar, humil, que no voldria patir la síndrome d'Aldolza Lorenzo, i creure's una Dulcinea del Toboso, fermosa i plena de virtuts.

Un acte merescut, sentit i entranyable, que em despertà certa enveja, perquè jo, que no vaig ser alumne seu, m'agradaria mantenir aquesta relació amb antics mestres, més enllà de les aules.

Fotos de Joan Panisello.

1 comentari:

ERC CAMPREDO ha dit...

Sens dubte, un acte merescudíssim en el qual va sortir tot rodat.