02 de maig 2010

Haver d'escollir

En aquests moments estic endinsat (entre moltes altres coses) en una complicada tasca: l'elecció dels contes que formaran el proper recull.
En tinc més de 120 pendents de publicar i he de fer una tria. La majoria tenen la llargària acostumada d'un o dos folis, altres (pocs) són més llargs, i bastants (sobretot escrits darrerament) tenen menys de 100 paraules (o menys de 30). Alguns estan escrits l'any 2005, altres aquesta setmana.
L'elecció és difícil. Quin criteri cal seguir? Cal buscar un fil conductor? Cal incloure'n algun on aparegui un templer? Ha de sortir el bar La Renaixença, del meu poble, com a la resta de reculls?
I més difícil encara: he de pensar el títol.
De moment, m'ho passo bé rellegint-los i treient i tornant a posar alguna coma.

12 comentaris:

Pilar ha dit...

Un templer? M'encanta!

Unknown ha dit...

La Renaixença ja és una mena de talismà. Estàs disposat a renunciar-hi?

onatge ha dit...

Títols:

Un racó de contes.

Un món de contes.

Contes d'en Tibau.

Un Tibau de contes.

Sega de contes.

Sembrat de contes.

Contes lliures...

Jo no seguiria cap fil conducteor, al teu aire...

Perdona la meva intromissió.


Una abraçada.
onatge

JJMiracle ha dit...

Caram, que prolífic! Sí que ha de ser difícil, sí! En tot cas, estic segur que serà un bon recull. Ah, i si vols et deixo el títol del blog… :-D

Admin ha dit...

Segons la meva opinió, tots els contes que recullis en el llibre haurien de ser curts (contra més curts, millor).

Sobre el títol, sorprent-nos. Has agafat el títol d'un bloc, d'una cançó... Aquest any que toca?

Jo crec que no cal un fil conductor, encara que si finalment decideixes fer-ho així, el llegirem igual!

El que tinc clar és que has des sorprendre a tothom amb el nou llibre.

Jordi Guerola ha dit...

Em continua sorprenent i meravellant la teua activitat.

Carme Rosanas ha dit...

És molt difícil triar!
Una feina molt dura!

bajoqueta ha dit...

De veritat que al·lucino amb el munt de coses que fas!

I ja sé que som pesats però volem una novel·la jajaja. I si els juntes tots i fas una història llarga ;)

Rafel ha dit...

Ja veig per on van les pistes.

És clar que ha de sortir el bar La Renaixença, si no adéu vermut.

Títol?

Sirga de contes
Tria feixuga
Contes ebrencs contemporanis
Un templer al segle XXI

Segur que en trobaràs un títol.
Ànims.

Assumpta ha dit...

Noooooo, això de que quan més curts millor, no... A mi m'agraden els contes d'entre un parell i cinc pàgines.

Excepcionalment algun de més llarg i algun de més curt.

Uns quants contes molt curts estan bé, solen ser ingeniosos, però tots curts a mi -personalment- em cansa.

Jo he llegit "El vertígen del trapezista" i hi havia varietat de mides... Doncs així ;-)

Hi ha d'haver varietat :-))

El títol? "Col·lecció de moments" jejeje... No agafes títols de blogs a vegades? Doncs aquest és molt maco :-)

Pere ha dit...

Jo faig reculls de comentaris i trio els que m'agraden més, la meitat van a la paperera.
I quan corregeixo i repasso gairebé sempre acabo deixant el primer que vaig escriure.

Bona nit Jesús M.

Dolors Todolí ha dit...

Perdona, com diu onatge la meua intromissió...
Pensant en Rodari ( aquest és el seu any) que té un llibre de contes amb el títol:
" Contes curts com un somriure"

I les teves preguntes ???, que tenen molt que veure amb la "Gramàtica de la fantasia"...


"Contes llargs com...

un caramel amb la boca dún nen..

la paraula...

el cmí queno duia enlloc...

Dolors