06 de novembre 2010

Les aventures de Tom Sawyer, de Mark Twain

Sempre és bo deixar-nos portar de la mà dels clàssics directament, i no caure en la temptació de creure que ja els coneixem d'oïda, o per les diverses versions que se n'han fet al cinema o la televisió. Per exemple, les conegudíssimes aventures de Tom Sawyer, de Mark Twain, que La Galera ha reeditat amb il·lustracions de Meritxell Ribas, i que es poden aconseguir en un estoig que també inclou les aventures del seu amic inseparable, Huckleberry Finn.

És difícil no enamorar-se d'un personatge que no perd frescor amb els anys, que ha aconseguit el somni de tot Peter Pan de no fer-se gran. Entremaliat i tendre alhora, les seves aventures vora el gran Mississipí no deixen indiferent ningú, ni tan sols si eres un xiquet de secà al Priorat. Perquè tots, homes i dones, xiquets i xiquetes, compartim la mateixa pàtria: la infantesa.

3 comentaris:

Kudifamily ha dit...

No l'he llegit mai, i en tinc ganes. Però saps quin m'han recomanat encara més? "Les aventures de Huckleberry Finn". No sé, potser me'ls demano tots dos per Reis...
Molts petons Jesús

Joan Guasch ha dit...

Estic d'acord amb el que dius al començament, allò del cinema etc. Els viatges de Gulliver havien passat com a històries per a nens i quan vaig llegir l'obra original em va sorprendre enormement trobar un al·legat inteligentíssim contra la societat de l'època, el poder establert, els governants... i em va quedar la sensació que tot allò seria aplicable perfectament als temps actuals.

Striper ha dit...

Un personatge que admirava de petit i de gran.