13 de novembre 2010

Participacions al 181è joc literari

En aquest post recolliré les participacions al 181è joc literari, amb la jota com a protagonista: Viciclisme, Josep Maria Sansalvador, Rafel Casas, McAbeu, Muniatto, Assumpta, Cèlia, Ric de riure, Rebaixes, Rebaixes 2, Col·lecció de moments, Fent camí, Vicent Sanz,
.
La collita d’oliveses
a punt de començar
amb tot el que ha plogut
això era d’esperar:
Han sortit les olivesc
om a boles de billar.
Autor: Jordi Sebastià

.
Ai, terra Catalana!
que et porto al meu cor
lluita amb valentia
per ser lliure sense por
desig que algun dia
es complirà amb amor.

Autora: Maria Perelló
.
El record m’ha envaït
I tota la jornada
He estat moix i apagat
El viatge d’anada
Es quedà sense retorn
Una trista vesprada

Autora: Rosa Mas
.
Ja s'atansa el Nadal
es cosa que ja se sap
correm-hi família
haurem d'omplir el pap
de neules i de torrons...
i que no en quedi cap.
Autora: Conxa
.
És molt bona l'afició
de llibres la lectura;
per això vull agraïr
al Tibau l'aventura
d'haver-nos fet descobrir
un racó de cultura.
Autor: Adam Hospital
.
JOTA TRISTA

Sentat a la fresca dic

pensant abans de parlar
millor es un plat de magre
molt millor que un xic de pa
tinc la butxaca buida
ni magre ni pa ni bacallà

Al poble no hi ha feina

la ciutat s'enfonsarà
Italia ni parlar-ne
a la lluna ¿qui hi haurà?
guanyar-me les garrofes
ja serà un bon mal de cap

Ni cigarra ni formiga

ni poeta ni manyà
ni mestre ni fulana
ni cambrer ni artesà
triunfaran els usurers,
els banquers i ja està.

Autora: Ofidia Drugs

2 comentaris:

Elfreelang ha dit...

Aquesta vegada em sembla que no participaré m'he llegit les jotes i totes són insuperables...no en sé de fer jotes jo...de fer eles i enes potser sí ....

Jesús M. Tibau ha dit...

Elfreelang, aquest joc no consisteix en escriure el millor text. Tothom aconsegueix els mateixos punts per al sorteig pel simple fet de participar. Ànim