05 d’abril 2011

Premi jocs literaris d'abril


Arriba l'abril, el mes dels llibres, s'atansa Sant Jordi. El blog i i els jocs literaris estan a punt d'arribar al seu quart aniversari, i en aquest mes tan especial m'agrada que Cossetània Edicions sigui la protagonista del premi dels jocs literaris, ja que ells van ser els primers en apostar pel meu blog, van ser ells qui em van oferir per primer cop el seu fons editorial com a regal, cosa que em va obrir un ventall de possibilitats i em donà una empenta que m'ha portat fins al 200è joc de demà.

Per tot això, el premi que sortejaré entre tothom que encerti algun dels jocs d'aquest mes és un lot de llibres de Cossetània Edicions, que inclou els següents:


- No és el que sembla, de Josep Igual. Un polisèmic retaule on l’autor, amb neta traça descriptiva i diàlegs vius, ens proposa diversos registres narratius —des del realisme més brut i extrem fins a l’onirisme més fantàstic i refinat— hereus i continuadors d’una postmodernitat substanciada, per endinsar-nos en les derives del nostre temps.


- L'artefacte, de Pep Campei, un muntatge literari en forma de novel·la bastit amb tècnica de conte, una sèrie diversa de textos breus articulats al voltant d’un concurs literari, que precisament va guanyar el XXII Premi Literari Vila d'Ascó.


- Les tombes buides, de Marc Masdeu. Vuit monòlegs interiors des de l’esperpent al melodrama, una visió agònica i rocambolesca a l'entorn d'un protagonista principal que departeix la seva vida amb els familiars i els veïns del mateix poble on sobreviuen.


- La vall del miracle, d'Armando Vericat, un thriller històric ambientat al Maestrat al segle XVI, en unes terres dominades per l’orde de Montesa, hereva de templers i hospitalers. XVII Premi de Narrativa de la Ribera d’Ebre.


- Retorn a Sefarad, de Miquel S. Jassans. Al segle XIV, les comunitats jueves de l’Aleixar, Alforja i Vilaplana, a causa de les persecucions i les prohibicions, troben refugi en una cova de la Mussara, on celebren els seus rituals. Una sorprenent i apassionant aventura, en la qual són presents la fe, la ciència, la controvèrsia i l’amor.



- I un cop de vent els despentina, de Jesús M. Tibau. I finalment, tinc el plaer d'incloure el meu nou recull en aquest lot, més petites històries on el vent sacseja les personatges però no els fa tombar. 37 relats breus on intent transmetre petites emocions.


El termini per a participar a qualsevol dels jocs del mes acabarà el 3 de maig. Aquí podeu consultar el funcionament general dels jocs literaris.