20 de novembre 2011

Postres de músic, al Club de Lectura de Reus

Gràcies al programa "Al vostre gust" de la Institució de les Lletres Catalanes, el passat 17 de novembre vaig gaudir d'un nou Club de Lectura, aquest cop a la Biblioteca Central Xavier Amorós de Reus.
A més, en aquest cas, el plaer fou doble, ja que em serví com a excusa per a retrobar-me amb contes escrits fa més de sis anys, vells amics amb qui no parlava de feia massa temps, i amb qui he renovat emocions antigues. Molts d'aquests contes de Postres de músic, probablement, ara no els escriuria de la mateixa manera, però mantenen vives les idees i sensacions que volia transmetre.
Durant la xerrada hi ha haver un petit debat sobre l'encert o conveniència de l'epíleg final del llibre, on faig una mena de continuació de cadascun dels contes.
Em va fer gràcia que algú del Club es referís als relats com a microcontes, quan els que estic escrivint ara mateix, en molts casos, no arriben ni a la dècima part d'extensió que llavors.
Quan faig activitats de lectures de contes en veu alta, sovint caic en la temptació de recórrer sempre als mateixos relats, i aquest retrobament amb contes antics m'ha fet adonar que molts mereixen tenir una oportunitat.