04 de maig 2012

Em plau haver participat a la proposta del Consorci per a la Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre de buscar la paraula ebrenca més bonica, que recull en un blog. La meva tria ha estat catxel,
infinitament millor que escopinya (no hi ha comparació). Em recorda els primers contactes amb les Terres de l’Ebre, venint del Priorat. Abans jo no era gaire amic d’anar a la platja, fins que vaig descobrir el Delta. Els catxels em recorden el seu gust de terra i sal, els esquitxos de sol sobre la platja del Trabucador, les mans enfonsades a l’arena, les pessigolles del mar, la natura a frec de pell, humana encara.
 

1 comentari:

Laia ha dit...

Vaig néixer al Delta de l'Ebre i he de dir que m'encanta la tria. És una paraula preciosa, m'evoca a mar... a aquells estius passejant pel Delta.
Gràcies!