30 de juny 2012

Presentació de la 5a Jornada Literària de Cornudella de Montsant

Dimarts passat, a la Biblioteca Pública de Tarragona i gràcies al suport dels Serveis Territorials de Cultura i el Programa 6 x 4. Ara el Priorat. vaig presentar la 5ª Jornada Literària de Cornudella de Montsant que tindrà lloc el 7 de juliol. He intentat explicar les motivacions personals que em van portar a organitzar aquestes Jornades, fruit del doble amor que sento pel meu poble i pels llibres, la senzilla idea inicial que consistia en ensenyar el poble als meus amics i amigues del món de les lletres i viceversa, la voluntat de remarcar Cornudella al mapa literari català, de demostrar que cultura i diversió no són incompatibles, ans al contrari, l’entusiasta i decidit suport que des de l’inici m’ha donat l’Ajuntament.

El gruix d’autors/es convidats durant aquests anys prové bàsicament de tres zones, Terres de l’Ebre, Priorat i Camp de Tarragona, i les Jornades serveix també com a punt de trobada, coneixement i intercanvi. Però també hem convidat autors de Barcelona o dels País Valencià.

L’ambient pretén ser lúdic, i s’ha combinat amb actuacions musicals de Jesús Fusté, Montse Castellà, Josep Romeu, o teatrals del grup TEBAC, i lectures per part de gent del poble i de l’actor Anton Dalmau. A més, la festa es remata cada any amb el típic ball de Sant Cristòfol, amb coca i vi per a tothom.

Us convido, doncs, a la 5ª Jornada literària de Cornudella de Montsant, del 7 de juliol, perquè comproveu el bon ambient que s’hi respira, amb el aquest programa d’actes.