25 de gener 2013

Club de lectura de Tortosa, nou cicle


El passat dimecres vam comentar al Club de Lectura de Tortosa el llibre La gatera, en companyia de l’autora Muriel Villanueva. Un gra novel·la, amb una trama molt ben trenada, lllaminera i original, però, sobretot, escrita amb un estil que a mi m’ha fascinat.
No ha estat una reunió com una altra.
Després de més de sis anys com a coordinador del Club de Lectura de Tortosa, aquesta ha estat l'última reunió en què he exercit aquesta tasca. El motiu no es troba en la manca de voluntat de continuar compartint la passió pels llibres, ans al contrari, sinó en la necessitat de deslliurar-me de certes tasques, racionalitzar millor el meu temps i la dificultat que em representa assistir físicament a les reunions a l'horari habitual. No ha estat una decisió fàcil ni indolora, que he anat ajornant des de fa temps.

Irene Prades, la directora de la Biblioteca Marcel·lí Domingo, em va engrescar a iniciar aquest projecte l'any 2006, amb molta il·lusió, i els resultats han superat les meves expectatives. En una primera reunió que es va convocar a usuaris de la Bilblioteca per parlar de la possible creació del Club només va assistir una persona. Sembla poc però, potser gràcies a aquesta persona (així es demostra la importància dels petits gestos individuals), el Club ha anat creixent, arribant a ser un dels clubs de lectura més consistents del nostre país, gràcies al dinamisme de tots i totes les participants, des dels més fidels als esporàdics, als escriptors/es convidats, al personal de la Biblioteca, a les entitats col·laboradores:  Ajuntament de Tortosa, Institució de les Lletres Catalanes, Òmnium Cultural Terres de l'Ebre, Antena Cultural Tortosa de la URV i l’Hotel Berenguer IV.

Han estat un seixantena de reunions per parlar de llibres i de la vida, amb assistència de més de 30 escriptors/es, però, sobretot, una excusa per reflexionar i fomentar el contacte humà i l'amistat, i una de les activitats en què he participat de què em sento més orgullós. Hem sigut constants, amb deures mensuals, i agraeixo la confiança absoluta que tothom ha dipositat en mi a l’hora de programar les lectures, que han combinat molts autors/es ebrencs, d’arreu dels Països Catalans, i també mundials

Però el Club de Lectura ja no funcionarà com fins ara, sinó millor, perquè tinc la màxima confiança en Sílvia Panisello, la nova coordinadora i ja membre molt actiu del Club. De totes maneres, jo no perdré el lligam amb el Club de lectura, i amb la Sílvia conduirem un tàndem en què jo faré les tasques a l'ombra de programació, i ella serà la cara visible, moderant i dinamitzant les reunions, segur qeu amb molt d’entusiasme.

Com a última pàgina d'aquesta etapa, o potser millor com a epíleg, m’he permès l’autoregal que la propera sessió del Club de Lectura, del 28 de febrer, estigui dedicada a comentar el meu recull de relats El vertigen del trapezista; és la millor forma que se m’ocorreix de dir “fins una altra”.

Gràcies a tothom, amb el convenciment que, un dia o altre, escriurem la segona part.

2 comentaris:

Josep ha dit...

Algú hauria d'escriure un llibre sobre els clubs de lectura. Hi ha tema, i hi ha marro.

Brian ha dit...

Felicitats jesus, per tota la feina que has fet i que continues fent !! Deu-n'hi-do!

Parlant del que diu Josep, hi ha una pel·li bastant bona sobre un grup de gent que llegeix a jane Austen (crec que es diu el Club de Jane Austen o algo aixi).