24 de març 2015

Sobre la VI Mostra Oberta de Poesia d’Alcanar

La Mostra Oberta de Poesiad’Alcanar arriba a la 6a edició, i crec que la podem considerar d’exitosa i, per aquest motiu, vull exclamar tres bravos!
Bravo pel Tomàs Camacho, ànima, cor i cervell de la Mostra. Tomàs ens acull a Alcanar amb un somriure plaent, que reconforta, amb els efectes d’una càlida abraçada. Gràcies al seu tarannà, tot discorre amb facilitat, llisca suau i agradable, i es respira un aire de serenor i amistat.
Bravo per l’Ajuntament d’Alcanar, sense l’aposta del qual la Mostra no seria possible. Gràcies per no buscar el rendiment ràpid i segur, el resultat fàcil, i confiar en la cultura com a forma de difusió i enriquiment d’un poble.
I, per què no?, bravo per tots i totes que participem, gent senzilla, veterans uns, novells altres, tots com a iguals, que arribem d’arreu sense buscar cap premi, sense avarícia ni càlculs, alegrement, pel plaer de compartir, sumar i emocionar-nos.

Enguany arribo a Alcanar tard, em perdo la meitat dels poemes recitats i les encaixades de mans inicials, però ha estat per acompanyar un amic en un moment difícil. Vindre tard, però, m’ha donat una visió diferent de la Mostra: la satisfacció d’arribar a la sala d’actes de la Biblioteca i veure-la plena de gom a gom. Agafo una cadira de fora i em col·loco en un espai buit, envaint el passadís. I em trec el bloc de notes, amic fidel que sempre necessito al costat. A primer cop d’ull, ja veig cares conegudes, i també clatells que, de tant en tant, es giren i m’envien un silenciós somriure de benvinguda.
.
Més fotos dels participants en aquest enllaç