23 de juny 2016

9a Jornada Literària de Cornudella de Montsant


El 16 de juliol de 2016 arriba la novena edició de la Jornada Literària de Cornudella de Montsant, és a dir, quasi deu.
Tot començà el 2008, quan em rondava la idea de fer una trobada damics i amigues de lletres a Cornudella, per a ensenyar-los el meu poble, de qui tant els hi parlava sempre, i densenyar al poble els meus amics escriptors. Arran de la presentació dun dels meus llibres, on va participar lamic i músic Jesús Fusté acompanyat inseparablement de Toni Just i la seva guitarra, va nèixer la idea de la 1a Jornada Literària, gràcies a lentusiasme que des del primer moment va mostrar lAjuntament.
Tot i la famosa crisi, tot i les patides retallades, lAjuntament ha apostat per mantenir la Jornada tots aquests anys, que ha visitat diversos escenaris: La Renaixença, LÍntim, i ara la Fundació Roger de Belfort. L’any vinent, amb l’excusa del 10, ja faré un resum com cal.
I aquí seguim, ara amb més col·laboradors, i amb ganes de portar llibres i emocions al meu poble.
Els llibres i autors que presentarem són: Tenebra, dEmili Gil; Alquímia de paraules, de Fe Ferré; La filla del capità groc, de Víctor Amela; El retorn de lhongarès, dAnna Moner; Laltre, de Joaquim Biendicho; No és la derrota, sinó el vent, de Jesús M. Tibau; I tot acompanyat del saxo de Gerard Marsal i la dansa dAlhazar. Podeu veure el resum del programa en aquest enllaç.
Però sempre intento que hi hagi novetats. Enguany, per a variar, la Jornada començarà al carrer, a les 18.45, davant mateix de lAjuntament, amb una ruta literària de microcontes, amb aturades a diversos racons del poble, acompanyats per la música de Gerard Marsal que ens portarà, com si enlloc de Cornudella es tractés dHamelin, fins a la Biblioteca. Qui em segueixi, sap de lamor que tinc a aquest gènere petit, i gran alhora. Gent del poble col·laborarà en la lectura de microtextos de Sergi G. Oset, Jordi Masó, Joan Pinyol, Mercè Moreno, Cristina Garcia, Josep Maria Casals, Miguel Àngel Flores, David Arnau, Damià Bardera i jo mateix.
Com tots els anys, procuro que hi hagi varietat, i que vinguin autors del Priorat, de les Terres de lEbre, del País Valencià, del Camp, o de més al Nord. I tots i totes carregats democions. Ens hi acompanyareu?