26 de novembre 2017

6è Premi de Poesia Vila de Cambrils


Tinc el plaer de compartir amb vosaltres que avui he rebut el 6è Premi de Poesia Vila de Cambrils.
Tant se val els premis que rebis, tant se val els llibres que escriguis... tots fan il·lusió, tots ajuden a portar els dubtes eterns que et corquen cada cop que escrius una vers, una frase. Perquè són molts els premis que no has guanyat, perquè són molts els llibres que no has estat capaç d'escriure, i cap triomf és petit, tant si es tracta d'un premi literari, o de la mirada emocionada d'un lector, o en acabar d'escriure una frase de que et sentir satisfet.
A més, el dia ha servit per retrobar vells amics de la família de lletres que no para de créixer en nombre i en estima. M'he retrobat amb Mireia Vancells, que em succeí com a guanyadora del Premi de Narrativa Ribera d'Ebre a Vinebre i que avui ha obtingut el premi de narrativa marítima. I he coincidit amb escriptors com Cari Ariño o Francesc Miralles, i l'encantadora gent de la Biblioteca de Canbrils. I n'he conegut de nous, com el guanyador del segon premi de poesia, Lluís Font.
També ens acompanyava, al fons, al lloc que li toca, la imatge del nostre president, que no ens ha passat per alt, perquè sempre tenim presents els nostres representants en aquests moments.
Aquest és el segon premi de poesia que m'atorguen, i tots dos en menys d'un any, tot i que la poesia ha estat present a la meva obra des del primer dia, i intento que impregni la vida, tot i que no sempre és fàcil.
Moltes gràcies a l'Ajuntament per mantenir aquests premis, al jurat per escollir la meva obra.
Dia de família també. Hem deixar triar al nostre fill el lloc on dinar; un dels seus preferits i, per tant, també el un dels nostres, perquè la poesia també és ell.
Tarragona 21
Revista Cambrils